Siirry suoraan sisältöön
Etusivu | Tietoa meistä | Yhdistykset | Jäsenille | Medianurkka | Hae
Mukana Menossa 2022

Mukana menossa ohjelmissa pääset kurkistamaan kristillisten eläkeläisyhdistysten monipuoliseen paikallistoimintaan ja kuulemaan mielenkiintoisia haastatteluja. Lue lisää

Tue kristilliseen arvomaailmaan pohjautuvaa ikäihmisten toimintaa

Viitekorjaus. Viitteen tulee olla 3162. Lue lisää

Ukraina ja Venäjä kirjeenvaihtajan silmin to 13.10.2022 klo 14, Kotka

Millaista toimintaa on Kotkan yhdistyksessä tänä syksynä?  Lue lisää

Laulun aika -yhteislaulutilaisuus ti 27.9. klo 18.00 Kivenlahdessa

Espoonlahden helluntaiseurakunnassa järjestetään 27.9. Laulun aika -yhteislaulutilaisuus, jossa lauletaan muun muassa Pasi Turusen, Heini Röyskön ja Merja Pletin sydämen lauluja.   Lue lisää

Kela sulkee palvelupisteitä toistaiseksi

Tiedote. Julkaistu: 18.03.2020, 15:45
Kela

Kela sulkee palvelupisteitä toistaiseksi

Osassa Kelan palvelupisteistä henkilökunta siirtyy etätyöhön hoitamaan puhelinpalvelua, minkä takia osa palvelupisteistä suljetaan toistaiseksi. Asiakkaita ohjeistetaan hoitamaan Kela-asiansa verkossa ja puhelimitse.

Kela pyrkii estämään koronaviruksen leviämisen asiakkaidensa ja henkilökuntansa keskuudessa. Osa Kelan palvelupisteistä suljetaan kahdeksi viikoksi tai siihen asti, kunnes ne on taas turvallista avata.

Tarkista palvelupisteiden aukioloajat verkosta.

Verkossa, postitse tai puhelimitse

Asiakkaita kehotetaan ensisijaisesti toimittamaan hakemukset ja liitteet verkon asiointipalvelussa. Asiointipalvelusta näkee myös, jos jokin liite puuttuu tai hakemusta pitää muuten täydentää.

Niitä asiakkaita, jotka eivät asioi verkossa, ohjeistetaan toimittamaan hakemukset ja liitteet Kelaan postitse osoitteeseen Kela, PL 10, 00056 KELA. Hakemuslomakkeita voi tulostaa Kelan verkkosivuilta.

Useimmat Kela-asiat voi hoitaa puhelimitse. Jos selvitettävää on paljon, puhelinpalveluun voi myös varata ajan.

Turhaa soittamista vältettävä

Kela pyytää asiakkaita välttämään soittamista Kelan puhelinpalveluun, jos asia ei ole kiireellinen tai asiakaspalvelun ratkaistavissa. Asiakaspalvelussa ei esimerkiksi voida vaikuttaa hakemusten käsittelyn aikatauluun eikä kertoa, milloin päätös tulee. Jos asiakkaalta odotetaan toimenpiteitä tai lisätietoja, Kela ottaa yhteyttä asiakkaaseen.

Ohjeita asiakkaille on koottu Ajankohtaista koronatilanteesta -sivulle. Sivua päivitetään tilanteen kehittyessä.

Siirry ajankohtaisten aiheiden linkkeihin.